j

j

poniedziałek, 24 marca 2014

Marynarki i żakiety jak dobrać je poprawnie do swojej figury

Na zewnątrz coraz cieplej, czas więc na zrzucenie kurtek i ubranie lżejszych poncz, trenczów i marynarek.  O ile płaszcze omówiłam kilka postów temu dość dokładnie tym razem chcę się skupić na marynarkach. Fasonów i rodzajów marynarek jest bardzo dużo np. tuxedo jacket, ovsersize, dwurzędowe, jednorzędowe szanelki, długie krótkie, bolerka itp. Jest jednym słowem w czym wybierać, pytanie tylko w czym wyglądam najlepiej? W tym poście chciałam przedstawić wam kilka pomysłów dla każdego typu figury, tak aby każda z was wiedziała czego szukać w sklepach. 








Myślę, że marynarka jest jednym z rodzajów garderoby,  który powinien znaleźć się w każdej szafie. Zwłaszcza te w klasycznym kroju pasują do wielu rzeczy i stylizacji.  Sprawdzą się one nie tylko w biurze i eleganckich stylizacjach, ostatnie sezony pokazują, że marynarki świetnie wyglądają również w sportowych zestawach np.z trampkami czy spodniami dresowymi. Marynarka przestała zatem kojarzyć się z niewygodnym biurowym strojem. Moim zdaniem akurat ten kierunek mi odpowiada, lubię marynarki i mam ich kilka rodzajów w szafie.Jeżeli nie macie ani jednej polecam udać się do sklepu.



Co modnego w tym sezonie?

Podobnie jak w innych częściach garderoby królują kolorowe pastelowe odcienie jak i mocny amarant, magenta czy różne odcienie żółci. W dalszym ciągu prym wiodą wzorzyste żakiety, najlepiej wybrać takie w kwiaty lub ciągle modną czarno-białą szachownicę. Podobnie jak w sezonach zimowych i jesiennych dalej można zobaczyć na sklepowych półkach marynarki oversize  oraz  inspirowane kimonem. Warto jednak mieć  też w szafie klasyczny model - w końcu marynarka to wybór na lata, a nie jeden sezon.







 Na co zwracać uwagę gdy będziecie kupować marynarkę?

  •  Ma być wygodna. Mimo, że przyjęło się, że nie jest to najwygodniejsza część garderoby, wcale nie musi taka być. Żakiet może być wygodny pod warunkiem, że wyciągniesz ręce do góry bez problemu, jeśli, krępuje Ci ona ruchy oznacza, że potrzebujesz większego rozmiaru

  • Ma być z naturalnych tkanin. Najlepiej aby była to wełna lub wełna z domieszką jedwabiu. O sztucznych tkaninach mówiłam już w kilku postach, jeżeli będziemy mieć z nich wykonaną marynarkę na pewno nie będzie ona przewiewna i nie będzie na tyle elastyczna by umożliwiać nam swobodne ruchy. Dobrze jest jeżeli poszewka zrobiona jest z jedwabiu ale nie każdy może sobie pozwolić na taki komfort (oczywiście taki żakiet jest bardzo przewiewny i wygodny nawet w upalne dni) Dobrze sprawdza się jako materiał na podszewkę wiskoza (syntetyczne włókno z celulozowych włókien) jest też z miarę przewiewna, najgorszy materiał to poliester .





  • Nie może być opięta. Pomijając modne oversize marynarki reszta modeli powinna być wytaliowana. Pamiętajcie, że dopasowana marynarka nie oznacza obcisłej, marszczącej się np. na rękawach czy w talii. Marynarka ma się swobodnie zapinać. Nie dajcie sobie wmówić, że żakiet można nosić rozpięty. Po co wam żakiet, w której nie mogę się dopiąć? Bez sensu. (oczywiście są takie specjalne fasony których się nie zapina ale ogólnie jeśli są guziki to służą do zapięcia) Najczęściej wmawia się takie rzeczy kobietom z dużym biustem i jabłkom, gdyż one mają największy problem z doborem marynarek

  • Uwaga na podłużne cięcia.Wszystkie linie poziome poszerzają  dlatego dobrze wykonany żakiet ma cięcia skośne np, skośnie ułożone klapy od kieszeni, rozszerzające się ku dołowi poły marynarki. Marynarka powinna nam dodawać lekkości a nie przytłaczać.

  • Kolorystyka. Dobrze jest dostosować kolor żakietu do naszej karnacji i koloru włosów. Brunetki czy panie o kasztanowych włosach będą najlepiej wyglądać w żakietach o kolorze czarnym, granatowych, grafitowym. Z kolei blondynką polecam takie kolory:  zielony, brązowy, szary.

  • Dostosowanie fasonu do figury. Marynarka świetnie maskuje mankamenty figury ale tylko dobrze dobrana, jeżeli źle wybierzecie krój możecie liczyć się z przeciwnym efektem. 








Marynarki dla klepsydry



W przypadku tych pań najlepiej sprawdzi się klasyczny fason. Klepsydry powinny podkreślać krótką talię, więc marynarka powinna mieć zapięcie najlepiej na jeden guzik. Jeżeli jesteście klepsydrą o dużym biuście marynarka powinna mieć duże klapy. Gdy macie problem z niskim wzrostem proponuje przedłużane wytaliowane marynarki, które wysmuklą i wydłużą waszą sylwetkę (żakiet powinien zakrywać biodra)


Żółty żakiet dla klepsydry



Marynarki dla gruszki



Żakiet dla gruszki powinien przede wszystkim dodać proporcji między mniejszymi ramionami a obfitymi udami i pupą jednocześnie odwracać od nich wzrok.  Marynarka powinna zatem kończyć się powyżej najszerszej linii bioder. Ważne również jest  powiększenie ramion, aby to uzyskać należy wybierać marynarki z poduszkami, bufkami lub marszczeniami. Jeżeli macie małe piersi zdecydujcie się na małe klapy. Marynarki szczególnie polecam gruszkom, idealnie zmniejszają one dysproporcje ciała. Świetnie sprawdzają się jasne żakiety z  kolorowymi świecącymi aplikacjami, tak aby przyciągnąć wzrok do górnej części ciała.






Żakiet bonprixŻakiet FracominaŻakiet bonprixŻakiet Cream

Marynarki dla jabłka



Jabłka najczęściej mają odstające brzuchy i brak wcięcia w talii dlatego głównym zadaniem marynarki jest stworzenie iluzji talii i zatuszowanie brzucha.  Dużo stylistów zaleca noszenie marynarek luźno, nie zapinając ich, owszem zgadzam się z nimi ale kupując marynarkę pamiętajcie, że jednak czasem się zapniecie gdy będzie wam zimno, więc nie kupujcie za małej lub opiętej. (nie rozumiem ludzi, którzy namawiają do kupowania żakietów w które są za małe i nie da się w nich dopiąć) Ważne jest również aby żakiet był taliowany i sięgał do długości bioder. Świetnie wyglądają też marynarki stylizowane na smokingi,  dzięki ciemniejszym klapom mogą wyszczuplić górną część ciała. 




Żakiet REBECCA MINKOFFMODA ZIMA 2014: Marynarki do pracy i na uczelnię. Przegląd najmodniejszych fasonów!




Marynarka dla chłopięcej figury (prostokąt)



Ten typ figury podobnie jak jabłko nie ma zaznaczonej talii. Najczęściej są to szczupłe wysokie dziewczyny z pięknymi nogam. Idealnie sprawdzą się dla takich kobiet dłuższe marynarki z zapięciem na wysokości bioder (świetnie podkreślają nogi) lub mocno wytaliowane  oraz żakiety z baskijką. Kobiety o takiej figurze mają najczęściej małe piersi  (zobacz na propozycje z poprzedniego postu)  więc powinny wybrać marynarki z dużymi klapami.  








Żółta marynarka River Island, ok. 280 złŻakiet bonprixŻakiet bonprix


Żakiet KappAhlŻakiet Preen by Thornton Bregazzi


Marynarka dla kielicha



Kobiety z szerokimi ramionami bardzo często boją się marynarek uważając, że poszerzają ramiona. Wyprowadzę was z błędu. Wystarczy ubrać marynarkę bez klap z dekoltem w szpic, wysmukli ona ramiona. Warto zwrócić uwagę na lekkie zwiewne materiały nadają one figurze lekkości. Nie polecam grubych sztywnych materiałów, dają one przeciwny efekt.





MODA ZIMA 2014: Marynarki do pracy i na uczelnię. Przegląd najmodniejszych fasonów!Niebieska marynarka F&FŻakiet bonprix

Żakiet bonprix




Mam nadzieje, że teraz kupienie właściwego modelu marynarki nie będzie dla was problemem. Pamiętajcie tylko, że większe wycięcia dekoltu lepiej wyglądają na wysokich paniach, a małe na niskich oraz zwracajcie uwagę na pionowe cięcia, bardzo poszerzają. 
Myślę, że na dzisiaj to tyle, zapraszam do kolejne postu. 


Korzystałam z zdjęć:
www.kobieciezasady.pl
www.japanstyle24.pl
www.polki.pl
www.conceprshop.pl
www.moda-online.pl
www.modbis.pl
www.groszki.pl
www.perhapsme.pl
www.fasionata.pl
www.emoda.pl
www.pinger.pl
www.tchibo.pl
www.modneniebo.pl
www.kraina-stylu.pl
www.otletowo.pl
www.moda.net.pl
www.zakiet.com.pl
www.wszafie.pl
www.emodia.pl
www.dunkashop.pl
wwwshushu.pl
www.luxlux.pl
www.cogdzieizaile.pl
www.eliteshop.invedia.nazwa.pl
www.franka.pl
www.leidi-sklep.pl
www.dommodi.pl

116 komentarzy:

  1. super poscik ,musialas sie bardzo napracowac piszac go ,bardzo ciekawy i uzyteczne informacje :* buziaki
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/03/pied-de-poule-pois.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam marynarki zawsze i do wszystkiego,zaraz po sukienkach to najczęściej kupowana cześć garderoby :)
    pozdrawiam

    biszkopcik86.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. WSPANIAŁY POST!!
    pozdrawiam serdecznie:*:*
    Ola z Fashiondoll.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny i przydatny post! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem klepsydrą i kocham marynarki, wspaniale podkreślają talię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post, jestem fanką marynarek, jako że jestem drobna większość na mnie pasuje, mam kolekcje we wszystkich kolorach tęczy!
    xoxo
    http://pandamone.blogspot.com/2014/03/noir-blanc.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o nieźle:) lubię marynarki ale nie aż tak:)

      Usuń
  7. Uwielbiam żakiety i marynarki. Mam ich niezłą kolekcję! Bardzo fajny post! Bede do Ciebie zaglądać! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post pracochłonny, uwielbiam marynarki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) za takie miłe komentarze, warto się napracować:)

      Usuń
  9. Świetny post i pracochłonny uwielbiam marynarki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam Cię za ten post, bo naprawdę musiałaś się napracować. Bardzo ciekawie i konkretnie napisane. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) zawsze staram się starannie przygotowywać każdy temat:)

      Usuń
  11. Bardzo podobają mi się te w żywych kolorach, a także inspiracje z wybiegu w kolorze bieli :)

    OdpowiedzUsuń
  12. kurde ja nie wiem jaka jestem, czy chłopieca czy klepsydra, niby wciecie w talii mam, ale nie jakies idealne. Natomiast uwielbiam marynarki proste, jakby za dużo, w zasadzie to nawet moga być męskie. Ja to chyba powinnam sie facetem urodzic :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do postu na temat typów sylwetki może Ci pomogą:)

      Usuń
  13. Zgadzam się, marynarka musi być wygodna i nie może nas opinać, wtedy wygląda najlepiej!

    OdpowiedzUsuń

  14. Bardzo ciekawy blog, jeszcze tu wrócę, bo oprócz gotowania interesuję się również modą.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mamy takie same pole zainteresowań:) Zapraszam oczywiście :)

      Usuń
  15. Uwielbiam marynarki i zgadzam się, że bez nich szafa jest kiepściutka.

    OdpowiedzUsuń
  16. ja ostatnio znalazlam idealna dla siebie marynarke!

    OdpowiedzUsuń
  17. ja rzadko nosze ale jesli juz to przewaznie krój meski prosty bez wciecia za tylek hahah

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że masz swój typ:) ja lubię mocno wytaliowane:)

      Usuń
  18. jak zwykle ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę Ci przyznać, że ciekawy pomysł na posta ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Justynko jak widać znów włożyłaś dużo pracy na przygotowanie tego materiału. Twój post ponownie okazał się bardzo przydatny i ciekawy. Dzisiaj zobaczyłam co pokazałaś i bardzo mnie zainteresowało wszystko. Będę tutaj zaglądać, bo chcę się bliżej przyjrzeć temu co nam podpowiadasz. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze staram się szukać dla czytelników ciekawych informacji:) Bardzo mi miło, że post okazał się przydatny:) Zapraszam oczywiście do kolejnych postów:)

      Usuń
  21. Żakiety kocham i uwielbiam! Ciągle mi mało! <3

    OdpowiedzUsuń
  22. świetny post! chyba jestem klepsydrą i akurat te modele zawsze mi się podobały!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla klepsydry jest dosyć duży wybór żakietów w sklepach więc jest w czym przebierać:)

      Usuń
  23. Świetny post. JA lubię marynarki z baskinką, ale przy mojej figurze, raczej nie wskazane takie nosić :(

    OdpowiedzUsuń
  24. marynarka to podstawa, każda z nas powinna mieć nie jedną ale kilka marynarek w swojej szafie gdyż zaczarowują nasz strój; dobra marynarka to gwarantowany sukces stylistyczny :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

  25. Ja lubię marynarki dopasowane i mocno wcięte w talii, bardzo ciekawy post, no ale nie o tym. Pear is my size to mój pierwszy blog modowy, który naprawdę mnie zainteresował, dlatego postanowiłam go nominować do "Liebster Blog Award". Wszelkie szczegóły dotyczące zabawy na mojej stronie - http://storczyk1.blogspot.com.
    Serdeczności ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi słyszeć, że zainteresowałam się swoim pomysłem na posty:) Też lubię marynarki mocno wytaliowane:)

      Usuń
  26. Bardzo tu przydatne infomacje. Bardzo. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ja poluję na białą, dłuższą marynarkę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry wybór biały jest bardzo modny w tym sezonie:)

      Usuń
  28. ja właśnie dlatego nie noszę marynarek,bo nie potrafię dobrać idealnej do swojej figury:(
    zapraszam do siebie, może na wzajemną obserwację.
    www.desirrrre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. ja w tym sezonie muszę kupić jakąś marynarkę w kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  30. super post! taki pracochłonny, świetny!!!! super porady! jestem klepsydrą :) pięknie dobrane zdjęcia :) super
    pozdrawiam cieplutko z Hiszpanii :*
    www.thegrisgirl.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  31. swietny post! powinnam sie stosowac do tego co piszesz ale co ja zrobie ze mi sie podoba tyyyyle zakietow nie pasujacych do mojej figury :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też się wiele podoba ale na wieszaku jak przymierzę i widzę jak w nich wyglądam to odkładam na miejsce:P Mało żakietów na mnie pasuje:)

      Usuń
  32. kolejny bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne inspiracje i bardzo przydatny post, ja teraz poluję na klasyczną czarną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) dobrze jest mieć w szafie coś z klasyki:)

      Usuń
  34. Bardzo trafne spostrzeżenia - źle dobrana marynarka może zepsuć nawet najlepszą stylizację.

    OdpowiedzUsuń
  35. bardzo ciekawa i przydatna notka :) ja wlasnie mam zamiar sobie kupic jakas kolorowa marynarke :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Takie piekne marynarki! Ale na mnie brzydko leza wszystkie :(
    Zapraszam na konkurs!
    http://fashfab.blogspot.com/2014/03/153-romwe-giveaway.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno aż tak źle nie jest. Marynarka dobrze leży na każdym tylko trzeba umieć ją dopasować do figury:)

      Usuń
  37. na pewno skorzystam z tych rad;)
    pozdrawiam serdecznie;)) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. bardzo przydatny wpis, mam kilka marynarek, wszystkie o podobnym klasycznym kroju :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo lubię stroje z marynarkami :) Jest to taki element garderoby, który pasuje wszędzie i zawsze

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam marynarki i żakiety, natomiast jestem bardzo filigranowa, niektóre xs wyglądają na mnie jak chłopięce marynarki :p Zapraszam do siebie www.iambeti.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W poście z markami polskimi pokazałam sklep który specjalizuje się w garderobie dla niskich kobiet , zobacz tam może znajdziesz coś ciekawego:)

      Usuń
  41. Odpowiedzi
    1. Jak wszystko pójdzie zgodnie z moim planem to w kwietniu po świętach zacznę cykl własnych zestawów ale na razie nie zapeszam:P ( na razie zbieram materiały więc ciiii:D:)

      Usuń
  42. Super propozycje! Marynarka może idealnie zmienić proporcje i nadrobić niedostatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. kocham marynarki! Mam już kilka klasycznych w domu, ale teraz chyba pora zaszaleć z kolorami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry pomysł teraz modną są w wielu kolorach:)

      Usuń
  44. Bardzo przydatny post, świetny! Marynarki lubię, nie tylko na elegancko.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. marynarkę można dzisiaj nosić praktycznie do wszystkiego:)

      Usuń
  45. Lubię marynarki i mam ich trochę, lubię lekko taliowane i rozpięte...pozdrawiam cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że w każdej szafie kobiety powinna znaleźć się chociaż jedna marynarka:)

      Usuń
  46. świetny post ♥ ja mam ze trzy marynarki uniwersalne i jedną różową :D

    OdpowiedzUsuń
  47. Bardzo fajny, ciekawy post:) Muszę przyznać że lubię marynarki zwłaszcza te oversizeowe do małych sukienek i spodni jeansowych a także małe o pudełkowym kroju do luźniejszych spodni i spódniczek. Wszystkie jednak są w stonowanych kolorach nie licząc jednej w kratę. Muszę się porozglądać za czymś w mocnym i zdecydowanym kolorze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) nie będziesz mieć z tym problemu w tym sezonie królują właśnie w takich kolorach w sklepach:D

      Usuń
  48. Kocham marynarki, ale preferuję raczej czarne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. klasyczne pasują praktycznie do wszystkiego:)

      Usuń
  49. Dzięki za odwiedziny!
    Ciekawy blog. Będę podglądać :)
    pozdrawiam "Kielich" Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  50. jak zawsze bardzo ciekawy post ;) dowiedziałam się wielu cennych rad ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. Kto by pomyślał, tyle fasonów marynarek, niestety mnie zawsze kojarzy się z niewygodą, a jak wezmę większą to dziwnie leży :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że gdybyś ubrała odpowiednią dla Twojej figury może zmieniłabyś zdanie na temat marynarek:)

      Usuń
  52. Bardzo ciekawy i pomocny post :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Jakoś nie przepadam za marynarkami :) na wieszaku wygladają wspaniale ale jak założę ja na siebie, zupełnie nie w moim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto poszukać pasującej bardziej do Ciebie i Twojej figury:)

      Usuń
  54. Nigdy nie zwracałam na to czy marynarka podkreśla figurę czy coś , po prostu brałam to co przypadło mi do gustu : D
    Teraz już wiem co i jak ; d
    Klikniesz w baner Oasap ? + Obserwujemy? Zacznij !
    http://re-belious.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że następny zakup zrobisz bardziej świadomie:) Zapraszam do następnych postów:) oczywiście Twojego bloga obserwuje:)

      Usuń
  55. świetny pomysł na post i spojrzenie na marynarki. Racja to ta cześc garderoby, która jest w naszych szafach ;-)

    OdpowiedzUsuń