j

j

piątek, 28 marca 2014

Rodzaje dekoltów sukienek. Jaki dla kogo?

Na zewnątrz coraz cieplej więc kobiety zaczynają wyciągać z szafy sukienki, krótkie spódniczki itp. O doborze sukienek do sylwetki powiem w innym poście, teraz chce skupić się jedynie na samych dekoltach. Post ten można potraktować jako wstęp do tematów o sukienkach, a zwłaszcza sukniach ślubnych, którym poświecę cykl postów (w jednym poście nie sposób zmieścić wszystkie ważne informacje). 
Dekolt sukienki jest jednym newralgicznych miejsc, przykuwa on dosyć sporą część uwagi, dlatego warto zadbać aby odpowiednio go wyeksponować i dopasować do sylwetki.





Dekolt podkoszulkowy



Stosowany jest nie tylko w podkoszulkach, bardzo popularny jest również przy sukienkach i bluzkach. Świetnie nadaje się dla dziewczyn z krótką szyją i szerokimi ramionami







Dekolt łódka



Jest to ciekawa alternatywa dla pań, które mają drobne ramiona i mały biust  np.  gruszki . Jeżeli masz długą szyje dekolt ten optycznie ją skróci. Nie polecam tego dekoltu kielichom ani jabłkom o dużym biuście. Dekolt ten poszerza ramiona eksponując piersi. 







Dekolt w serek, literkę V



Jest to dekolt, który polecam paniom chcącym wysmuklić szyję i wyeksponować biust. Jeżeli masz szerokie ramiona również jest to dekolt dla ciebie. Taki krój sukienki czy bluzki wysmukla górną część ciała.  Jest to więc dekolt wskazany  jabłkom, prostokątom i kielichom.








Dekolt amerykański



Kojarzy mi się z Marlyn Monroe. Jest to dekolt ciekawy, zwłaszcza w sukienkach na lato. Nadaje się on jednak jedynie do średniej wielkości biustu. Przeznaczony jest dla osób z wąskimi ramionami, gdyż bardzo je poszerza. Myślę, że dekolt ten sprawdzi się na klepsydrach i gruszkach. 






Dekolt caro



Dekolt prostokątny lub kwadratowy. Jest on dosyć  rzadko stosowany w  sukienkach, a szkoda bo jest bardzo ciekawy. Przeznaczony jest dla kobiet z krótką szyja i dużym biustem. Jeżeli  masz szerokie ramiona unikaj tego dekoltu, powiększa on bowiem  tę część ciała.







Dekolt hiszpański


Jest to idealny dekolt dla gruszek  o ładnym kształcie ramion. Przyciąga on uwagę,  jest więc stworzony dla kobiet o wąskiej talii i szerokich biodrach







Dekolt w kształcie serca


Dekolt przeznaczony dla wszystkich pań lubiących podkreślić swoje piersi i górną część ciała. Uważam, że jest to jeden z bardziej kobiecych dekoltów i wygląda  apetycznie. Bardzo ładnie podkreśla on ramiona. Jeżeli masz krótką szyję, optycznie ją wydłuży. Jeżeli masz szerokie ramiona, to również dekolt dla ciebie. Jest to najczęściej stosowane wykończenie gorsetów i według mnie najciekawsze.











Dekolt asymetryczny




Nadaje się on dla wszystkich typów figury dla pań z małym i dużym biustem. Jeżeli masz  ładne ramiona i chcesz się nimi pochwalić możesz spokojnie wybrać taki dekolt sukienki






 Żaboty i falbanki


Przeznaczone jedynie dla  pań o małych biustach. Takie dodatki poszerzają bowiem górą część ciała.







Wykorzystałam zdjęcia:
www.kobietamag.pl
www.luxlux.pl
www.snobka.pl
www.szafa.pl
www.nikoletta.pl
www.planetastylu.blogspot.com
www.elisi.blog.pl
www.ceneo.pl
www.styl.pl
www.wszafie.pl
www.moda,na14.pl
www.yourstyle.pl
www.alejka.pl
www.avaro.pl
www.eidos.pl
www.fasionata.pl
www.groszki.pl
www.dorotawroblewskablog.pl
www.deezee.pl
www.alesukienki.pl

94 komentarze:

  1. uwielbiam łódkowate dekolty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post ! Bardzo ciekawy i przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Justynko i znów ciekawie u Ciebie. A dla mnie? Dekolt V w serek. Od dawna czuję się w nim dobrze. Bardzo ciekawy materiał zawsze przygotowujesz dla każdej z nas. Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zawsze jest miło słyszeć, że Ci się podobają moje pomysły:)

      Usuń
  4. Ja najlepiej czuję się w dekolcie w serek lub łódka :)

    Pozdrawiam ciepło

    biszkopcik86.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny post!
    Przeczytałam jednym tchem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. barzo fajny post! jaj mam szerokie ramiona wiec podkoszulkowy i serek dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny post !

    http://linde-lo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej lubię łódkę i serek :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. masz rację - dekolty to ważna sprawa, każdy musi znaleźć ten właściwy od tego zależy jak wygląda szyja a to jest niezmiernie istotne :)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. masz świetne pomysły na posty! oby tak dalej!:)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. eh gdyby jeszcze cos w tym dekoldzie bylo w moim przypadku :/ buziaki ,dziekuje bardzo za wizyte i mile slowa <3
    http://zielonoma.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie przesadzaj:) widziałam na zajęciach na blogu nie jest źle:P

      Usuń
  12. ja nie lubie dużych dekoltów ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobry post. Najbardziej lubię serek i ten amerykański.

    OdpowiedzUsuń
  14. Sprawdziłam u siebie dekolt łódka jest świetny przy małym biuście. Polecam, bo biust wydaje się dużo większy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się:) najlepiej jeszcze żeby miał tzw. wodę:)

      Usuń
  15. super, szczerze to nawet nie wiedziałam o tych rodzajach, a raczej ich nazwach ;o Fajny post :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo przydatny post ! :)
    http://juliette-life-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. pomocny post! :) ja najbardziej lubię dekolty v :)

    Zapraszam do mnie na konkurs :)
    missxmarisa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo pomysłowy post! :) Mogłabym prosić Cię o poklikanie u mnie w linki w ostatnim poście? :)
    sialalala96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam tu wpadać! bo zawsze znajdę coś dla siebie :d super, że piszesz te o proporcjach czy figurach sylwetki, mówi się, że klepsydra co kolqiek włoży wyglada świetnie a to jednak niestety nie prawda :( ... także wcielam w życie Twoje rady. Dziękuję!

    www.thegrisgirl.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo:) miło to słyszeć:) Nie ma takiej figury, że wszystko na niej pasuje aczkolwiek klepsydra jest w najlepszej sytuacji bo wiele rzeczy na niej dobrze leży , wiele to nie znaczy wszystko:)

      Usuń
  20. przydatny post ;)
    pozdrawiam woman-with-class.blogspot.com ;))

    OdpowiedzUsuń
  21. A wiesz ze niegdy nie zastanawiałam sie na dekoltem ... Nie lubie żabotów i falban powiekszających , bo mam może średni biust ,ale "wysoki " ;) reszta wydajemy sie ok ;) lubie i głębokie i pod szyje i golfy ... Może jeszcze typu woda :) bo sie ześlizgują nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a warto się nad nim zastanowić, bo może on wiele poprawić w proporcjach ciała, podkreślić biust itp.)

      Usuń
  22. Bardzo przydatne informacje , teraz już będę zwracała uwagę na to z jakim dekoltem kupuję bluzkę ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo przydatny post! teraz nie będę już kupować takich, które totalnie mi nie pasują, albo źle wpływają na wygląd :) Warto takie rzeczy wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny post ! Szczególnie przyda się dziewczyną, które mają problem jaki dekolt do ich figury pasuje :-)
    Dziękuje za odwiedziny :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny post :)
    Zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja bardzo lubię dekolt w kształcie serca, ale nigdy nie mam odwagi w nim chodzić i moja jedyna sukienka z takim dekoltem od dwóch lat wisi w szafie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo ładny dekolt polecam jednak się odważyć zwłaszcza teraz jak jest coraz cieplej:) nie musi być głęboki jeśli nie lubisz:)

      Usuń
  27. Dekolt caro przyznam, że widzę pierwszy raz, a post jest bardzo przydatny, bo jak dotychczas nie odróżniałam dekoltów oprócz dekoltu w serek.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dekolt caro rzadko się stosuje w sukienkach a szkoda bo jest ciekawy:)

      Usuń
  28. oooh! moj faworyt to serce:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jestem szczęściarą, w sumie każdy jest ok :D Tylko chyba ulubionego brak ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Na mój mały biust to tylko zakrywać dekolt :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie prawda, biust nie ważne czy duży czy mały potrzebuje odpowiedniej oprawy:)

      Usuń
  31. co nie co juz wiedzialam, ale Twoj post pozwolil mi jeszcze lepiej dobierac ubrania aby chociaz troche wyeksponowac biust :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak zwykle świetny post z bardzo trafionymi informacjami :)
    Ja nie lubię bluzek mocno zabudowanych pod samą szyję i golfów! Bo się duszę :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje bardzo:) ja też nie lubię golfów, chyba tylko na zimę noszę takie:) Tak to wole podkoszulkowy albo serce:)

      Usuń
  33. w kształcie serca, hiszpański albo bardzo głęboki, do brzucha - moje faworyty :)

    OdpowiedzUsuń
  34. bardzo przydatny post,miałam to ostatnio na projektowaniu odziezy i zwrócilam potem w domu uwagę na dekolty , jak się układaja itd.;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajny i bardzo przydatny post :))!

    OdpowiedzUsuń
  36. dzięki za to zestawienie, mnie się przyda, ja lubię dekolty łódki i kwadratowe, ale jak się okazało kwadratowy nie jest dla mnie dobry.
    Pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi słyszeć że mój pomysł okazał się przydatny:)

      Usuń
  37. Jakoś nigdy się nad tym nie zastanawiam przy zakupie sukienek, ale mam swoje ulubione typy :) To dekolt w serduszko, podkoszulkowy, łódka, hiszpański i asymetryczny. Reszty jakoś nie akceptuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami warto zwrócić uwagę na kształt dekoltu:)

      Usuń
  38. Jak zwykle ciekawie i rzeczowo :) bardzo fajny post !

    OdpowiedzUsuń
  39. W amerykańskim się nie czuję, uwielbiam za to hiszpański.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też wolałabym hiszpański od amerykańskiego:)

      Usuń
  40. ciekawy poradnik, na własnym przykłądzie mogę potwierdzić że wszystko się zgadza :)

    OdpowiedzUsuń
  41. dekolt hiszpański, w kształcie serca i asymetryczny to moje trzy ulubione rodzaje dekoltów:) teraz jak trochę schudłam, to mogę sobie nawet pozwolić na duzy dekolt i obcisłe doły, wygląda to nieziemsko i zawsze żałowałam że nie mogę tego nosić. Teraz jaram się jak dureń że mi pasują :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba każdy tak ma jak schudnie to się cieszy w tyle nowych rzeczy może się zmieścić:) W ciągu życia figura może się nam bardzo zmieniać więc dobrze mieć ogólną wiedzę na temat sylwetek aby móc sobie pomóc:)

      Usuń
  42. Post bardzo przydatny :) Miło poczytać jak można nosic ubranie by dobrze wyglądać i proporcjonalnie co do sylwetki :) super:*

    OdpowiedzUsuń
  43. Mi najbardziej się podobają dekolty w kształcie serca :-)

    OdpowiedzUsuń
  44. chetnie poczytam pozniej o sukienkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a będzie taki post, tylko w przyszłym miesiącu planuję:)

      Usuń
  45. ten post niewątpliwie się przyda

    OdpowiedzUsuń
  46. Przyznam, że nie czytałam - bo na tym wszystkim się dość dobrze znam, ale fajnie, że to piszesz :)
    Poprzyj jeszcze swoją wiedzę własnymi zestawami i będzie naprawdę ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) mam w planach takie zestawy, zbieram materiały i myślę, że w maju ruszę z cyklem własnych pomysłów:)

      Usuń
  47. No prosze, a ja nie wiedzialam ze dla mnie stworzone sa łódeczki, których nigdy nie nosze....

    OdpowiedzUsuń
  48. ten dekolt caro bardzo mi się spodobał ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Super post, bardzo przydatny !
    Ja jestem niby gruszką ale kurcze nie mam aż takich wąskich ramion a szkoda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje:) to dobrze, że nie masz dużej dysproporcji:)

      Usuń
  50. Pierwszy dekolt sprawdziłby się idealnie u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  51. To jest bardzo ciekawe! Intuicyjnie niektórych dekoltów unikałam, jednak o użytkowaniu wielu z nich nie miałam pojęcia. Dzięki. :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Hej :) bardzo przydatne informacje! Mam takie pytanie. Zbliża sie dzień mojej studniowki i mam problem z doborem sukienki. Mam dość małe piersi, prawie zaro wciecia w tali i prawie 170 :) Jak myślisz dobrze bede wygladac w dlugiej sukience z dekoltem w ksztalcie serca? Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  53. dekolt też powinien pasować do kształtu twarzy i długości włosów...

    OdpowiedzUsuń